Careers Rotterdam

Operations Coordinator

Roles & Responsibilities:

  • Handling global inquiries and providing after sales assistance
  • Liaising and negotiating with both customers and suppliers on price, delivery and conditions
  • Coordinate delivery orders and support agents, distributors and satellite offices
  • Sharing stock information, local supply situations, customer needs etc. with the Sales & Port Coordination Team (Operations department)

Requirements:

  • Ability to handle daily stress situations and work accurately at the same time
  • Fluent in English, both verbal and writing
  • Not afraid to be pro-active and take tough decisions in order to make delivery within given lead time
  • Outgoing personality and positive attitude, easily adjusting to changing situations, supportive to colleagues, suppliers, other third-party persons calling the office on a daily basis
  • Able to understand nuances and cultural impacts on global trade.
  • Ideal position for a candidate who is ambitious and able to work in an independent environment
  • Willing to work 1 week per month in standby duty (after office hours + weekend)

Required education:

HBO/ Bachelor level

Required experience:

  • Knowledge of maritime industry and logistics with minimum 1-3 years experience
  • Experience with MS Office is mandatory, SAP software is an advantage
  • Creative, innovative & out of the box thinking
  • Mastering the Dutch and English language fluently
  • Shipping Mentality
  • Improvisation skills

Job Type: Full-time (40 hours/week), contract (not via intermediate agency)

HR Officer (full time)

Wat ga je doen?
Als eerste HR-professional binnen onze organisatie krijg je de unieke kans om het HR-beleid vanaf de basis op te bouwen en te professionaliseren. Je bent verantwoordelijk voor:

  • Het implementeren en beheren van HR-processen zoals verlofregistratie, ziekteverzuimbeleid, on- en offboarding, contractmanagement en alle andere HR-gerelateerde taken.
  • Het adviseren van het management over HR-gerelateerde vraagstukken en het naleven van de Nederlandse wet- en regelgeving.
  • Het voorbereiden op en bijdragen aan de opbouw van een internationale HR-structuur door het aansturen en instrueren van lokale HR-verantwoordelijken in onze buitenlandse vestigingen.

Wat breng je mee?

  • Een afgeronde hbo-opleiding in HRM of een vergelijkbare richting.
  • Minimaal 2–3 jaar relevante werkervaring in een HR-functie.
  • Grondige kennis van de Nederlandse arbeidswetgeving.
  • Ervaring met het opzetten en optimaliseren van HR-processen.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden in zowel Nederlands als Engels.
  • Een proactieve en zelfstandige werkhouding met de ambitie om door te groeien naar een leidinggevende HR-rol in een internationale context.​
  • Ervaring in een Internationale organisatie is geen must, wel een pré 

Wat bieden wij?

  • Een uitdagende en zelfstandige functie binnen een groeiende internationale organisatie.
  • Een marktconform salaris
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een pensioenregeling en opleidingsmogelijkheden.
  • De kans om een sleutelrol te spelen in de ontwikkeling van onze internationale HR-structuur

Enthousiast geworden?
Reageer online of stuur je cv en korte motivatie naar Koen van Kalkeren (koen.van.kalkeren@marinecare.nl). Heb je vragen over de functie? Neem gerust contact op via bovenstaande contactgegevens.

We kijken uit naar je reactie!